Vezetői tréning

Nagyon sok vezetői tréning hatékonysága bukik meg azon a ponton, hogy a tréning tematikája nem eléggé személyre szabott, csak általános, kevésbé konkrét célja van a fejlesztésnek, vagy a tréningen tanultak átültetése a gyakorlatba nincs "utánkövetve". Hogyan lehet ezen változtatni?

Vezetői tréninget vagy coaching-ot tervez? Mi szükséges ma ahhoz, hogy vezetői eredményesebbek legyenek? Ki segíthet ezt megválaszolni a vezetőnek?

A Profiles online 360 fokos értékelés (Checkpoint 360) segítségével a vezető választ kap arra, hogy

Minél magasabbra jut egy vezető a szervezetben, annál nagyobb az esélye, hogy nem észleli időben a bukás egyre nagyobb kockázatát. A kutatásaink szerint a vezetők bukásának leggyakoribb okai:

1. gyenge kommunikációs készségek,

2. gyenge vezetői készségek,

3. változásokkal szembeni ellenállás,

4. eredménytelenség,

5. "mókuskerék-efektus".

A Menedzserek Országos Szövetsége a Joint Venture Szövetséggel, a Magyar Bankszövetséggel, a Menedzser Alapítvánnyal, a Menedzsment Fórummal, a Szervezési és Vezetési Tudományos Társasággal, a Világgazdaság című lappal és a Demján Sándor Alapítvánnyal közreműködve, idén 15. alkalommal hirdette meg az Év menedzsere pályázatot. A Profiles International a Profil XT felmérés (kompetencia teszt) segítségével azonosította, mi a közös az elmúlt években díjazott vállalatvezetőkben, illetve mennyiben különböznek nemzetközi viszonylatban az első számú vezetők személyiségétől.

Mindenki különbözőképpen viszonyul a munkához, és ez a hozzáállás meghatározó lehet a munkavégzés szempontjából.

Nem mindegy, hogyan viselkedünk, hiszen vannak olyan munkakörök, amelyekben a pontosság, a határozottság számít, máshol erős koncentrációs képességre vagy empátiára van szükség. A munkához való hozzáállás egyebek között azt jelenti, mennyire határozott és pontos valaki a döntési helyzetekben, milyen mértékben képes a feladatra koncentrálni, mennyire reális célokat tűz ki maga elé, milyen a motivációja, mennyire kedvetlenítik el a kudarcok. Sokat nyerhet vele a cég, ha mindezt még a kiválasztás során kideríti leendő alkalmazottjáról.

 

Mit tehetünk ilyenkor az aktuális trend megfordításáért, az eredmények mielőbbi növekedéséért?

A mostani krízisben megmutatkozik, ki a jó vezető valójában. A főnökök többségének ugyanis nehézséget okoz, hogy miként vezesse ki a válságból a cégét, még ha korábban olyan kiemelkedően teljesített is. A gondokkal küszködő menedzsereknek sem kell elkeseredniük, hiszen az ehhez szükséges készség elsajátítható, csak éppen másfajta fejlesztésre van most szükség – mondta el Deiric McCann hr-guru, az amerikai Profiles International európai elnökhelyettese az mfor.hu-nak adott interjúban.

Értékesítési tréning

Assessment Center

Kompetencia felmérés