Kompetencia teszt

Hogyan lehet átlagon felüli megtérülést elérni a munkatársakra, humán tőkére költött pénzek tekintetében?

A Novartis-nál az üzletkötők havi árbevétele 6 hónap alatt több, mint 10-szeresére növekedett. Egy dunántúli közműnél minden Profiles kompetencia teszt-megoldásra költött forint 346 százalékos megtérülést hozott.

Partnerünk eredetileg egy fejlesztés részeként ismerkedett meg a Profiles assessment center-ével. Az eredményekről Boros Andrea (HR vezető, DRV Zrt.):

"A 2007-2008. évek során átszerveztük a Dunántúli Regionális Vízmű három részlegét (Call Center, Front Office, Back Office).

Egy év után összehasonlítottuk a felmérések eredményét, és a valós teljesítményeket: kiderült, hogy azok, akik nagyobb rátermettséget mutattak a felmérések során, meg is maradtak munkakörükben a mai napig, és csak azok mentek el a cégtől, akik nem bizonyultak rátermettnek a felmérés alapján. A munkatársak teljesítményét is megvizsgáltuk, és kiderült: a felmérések által szolgáltatott információk a teljesítményt is előre jelezték! Az sem elhanyagolható számunkra, hogy a Profiles segítségével mérni tudtuk, hogy a felmérések alkalmazásával mennyi kiválasztási költséget kerülhettünk el.

Mekkora költséget jelent Önnek a humán erőforrás? Költség vagy befektetés? Mennyibe kerül a munkatársak elvándorlása? Mennyibe kerül az a döntés, ha egy leépítés során nem a "megfelelő" embereket küldik el? Szűkülő piac? Visszaeső megrendelések?

Egy értékesítési vezető, aki a kognitív képességei és a szakmai érdeklődése alapján különösen magas munkaköri rátermettséget "mutatott" a kiválasztáskor, de mégsem hasonlított igazán a cég legjobban teljesítő sales manager-eire (a többi területi vezetőre). A legjobban teljesítő sales vezetőket a cég az egyes értékesítői csapatok teljesítménye és a csapaton belüli fluktuáció (az értékesítők megtartásának képessége) alapján választotta ki.  

Az alábbi esettanulmányok egy-egy gyors, (költség-)hatékony megoldást mutatnak be - teljesítménymenedzsment, értékesítés-növelés (értékesítési tréning), fluktuáció, motiválás, eredményes vezetők, vezetői tréning témakörben. A Profiles értékelő központ (assessment center) használatának megtérülése minden esetben többszöröse volt a felmérésekbe, kompetencia értékelésekbe fektetett összegnek.

Egy vezetői tréning vagy egy csapatépítő tréning témája is lehetne: Hogyan csábítsuk el és tartsuk meg a legtehetségesebb embereket? Míg sok munkáltató panaszkodik, hogy milyen nehéz a tehetséges embereket megtalálni, nekik vonzó ajánlatot tenni és megtartani őket, addig másoknak ritkán van ilyen problémája. Mi a titka a Legjobb Munkahelynek?

Az alábbi cikk Önnek szól, ha legalább 20 értékesítő, ügyfélkapcsolatokkal rendelkező, az árbevétel-alakulás tekintetében kulcspozíciót betöltő munkatársat foglalkoztat, és látja a különbséget az egyes munkatársak teljesítménye, eredményei, erőfeszítései, és nem utolsó sorban hozzáállása között.

A Profiles minden toborzási projektnél egy "virtuális" Értékelő Központ (Assessment Center) használatát javasolja. Az állásközvetítő "fejvadász" ára az esetek többségében a keresett munkatárs éves bruttó bérének (rosszabb esetben teljes csomagjának) 15-25 százaléka. Mit kap ezért a megrendelő? Mire érdemes figyelni a fejvadász kiválsztásakor? Miért vagyunk biztosak abban, hogy a kompetencia felmérések használata többet hoz Önnek (pénzben kifejezve), mint amennyibe kerül? Miért lehet alternatíva a fejvadász kikerülése?

 

Ma (2008. október) a csapból is ez folyik. Bármilyen hír-site-ra téved az ember, az első sorok mindenhol a válságról szólnak. Mi jön a válság után? Az internetes lufi sok-sok évvel ezelőtt csengett le. Annak a szektornak akkor befellegzett. Ma a pénzintézeteken van a sor, az utolsó  hírek ismét állami tőkeinjekciókról szólnak. A pénzcsapok, a források elapadása minden növekedést tervező vállalkozást "rosszul érint", ez nem is kérdés. Kik maradnak jó eséllyel talpon?

...ügyfeleinknek gyakran azt javasoljuk, hogy a toborzás egyik lépését - az álláshirdetés megfogalmazását és publikálását bízzák a cég legjobb marketingesére. Legyen az ő feladata - természetesen a vezetőtől, a HR-től származó információ alapján - a kreatív anyag, a figyelem-felkeltő szöveg, a megjelenés megtervezése, összeállítása, majd a megcélzott álláskereső közönség olvasási, tájékozódási szokásainak megfelelően annak elhelyezése.

A következő cikk arról szól, amit a fejvadász az esetek többségében kihagy, és amit a fejvadász kihagyásával "megnyerhetünk". 

 

Értékesítési tréning

Assessment Center

Kompetencia felmérés